We feel copyright is dead.
We think the idea that people can 'OWN' ideas is fucked.
俺らは著作権なんてものはもう存在していないと信じてる。誰かのアイデアがその人だけの所有物になるなんてことが許せないんだ。
俺らは著作権なんてものはもう存在していないと信じてる。誰かのアイデアがその人だけの所有物になるなんてことが許せないんだ。
Ideas should be shared and appreciated.
アイデアは本来シェアすべきもので、皆から賞賛されるものであるはず。
Art- People being inspired by information, an artist needs to take it into their brain and fuck with it from every angle. Everyone is [has potential to be] an artist acting on their own philosophy. A practicing artist has a form in which they are confident can convey their philosophy (context) to others. Our Art is our life (Pete Versus Toby), and our canvas is our garments.
アート : 人々は常に、情報にインスパイアされている。アーティストはそれを脳みそにぶち込んで、いろいろな角度からいじくりまわすのが仕事だ。そう考えると、哲学をもって行動する全ての人はアーティストなんだ(もしくは潜在的に才能を持っている)。ただ、中でも活動的なアーティストは自分のスタイルや考えを他人に伝える自信があるだけ。例えば俺らはアートのために生きていて、俺らのキャンバスは‘ピート・バーサス・トービー’の服だってこと。
We come from the whole, we go back to the whole. Unknown we come, unknown we go... The whole process is mysterious. Yet there is a hidden harmony: There is no such thing as private intelligence, we are all part of the common consciousness.
人間はみんな、完全なものから産まれ、完全なものに戻る。未知の場所から来て、未知の場所へ帰る。すべてが神秘。だけど、そこにはハーモニーが隠されている:プライベートな情報なんてない。そこにあるのは人間全員一緒の意識だけ。
We are leading the charge into the future
俺らは未来へ向けての進化をリードし続けているんだ。
俺らは未来へ向けての進化をリードし続けているんだ。
Copyright is dead. 2010
Thanks Kenny, Andy, Jann, Mikey, Richie, Antoine, Damo and Marco.
著作権の消滅 2010
スペシャルサンクス:ケニー、アンディ、ジャン、マイキ-、リッチ―、アントワン、デーモとマルコ。
SO WHO DID WE STEAL FROM? COPY FROM? INSPIRATION?
Lets just start with some good old fashioned name dropping, because as human beings its easist to copy other humans.
じゃ、俺らは誰のアイデアを盗んだ?誰の真似した?誰に影響を受けた?
まずは、典型的な手法で誰かの名前でもあげてみようか?だって人々にとって猿真似ほど簡単なことは無いからね。
I have to say that Bill Hicks infamous joke about the worst kind of advertising using blatant sexuality (see video below) would have probably shifted us the most.
まずは、ビル・ヒックス。彼がやったエロCMのネタには多分一番強く影響を受けたと言わざるをえないな。(下記動画参照。英語のみ)
Inspiration for the range: Bill Hicks (R.I.P.)
今回のデザインのインスピレーションについて:ビル・ヒックスに感謝。
"Here's the commercial they'd like to do, if they could they'd do it. The ultimate television commercial and we might see it one day yet:
1. Heres the woman's face, beautiful...
2. Camera pulls back, naked breasts...
3. Camera pulls back, totally naked, legs apart, fingers right here and it just says "Drink Coke""
ビル・ヒックス 「実は企業はこんなCMがしたいんだよ。もし実現可能ならね。
もし、このCMを放映したらすさまじい反響と過去最高の売上を記録するに違いないんだ。いや、分からないよ。今後こんなCMが流れないとは誰にも断言できない。」
「1、まずは美しい女性の顔のアップ」
「2、徐々にカメラが引いて、おっぱいが見える」
「3、さらにカメラが引くと女性は全裸で足を広げ、あそこに指を突っ込みながら“コカ・コーラを飲め”と言う」
Raina Hede would have to be another main influence.
次にライナ・ヘデ。彼にもかなりインスパイアされた。
Dezign wise for this range, we used Damo's wallet for the yin and yang design, maybe even this orca sculpture...
(read. free willy aka 90s reference)
デーモの持ってた財布に描かれてたデザイン。陰陽マーク。それにオルカの彫刻を掛け合わせることを考えたんだ。
X
2 comments:
Shittest blog ever.if your over the world..don't live in it
Anonymous hater, you just dont comprehend our message... if you want to discuss it with me I would love to. email me at marco@peteversustoby.com
peace
Marco
Post a Comment